Is in mijn ogen nog een goede deal! Hij is sneller dan 5080! Dit is een OC model en hij scoort ook heel goed qua coil whine issues. Megekko vraagt 3099 euro voor een instapmodel van de 5090 en 2K voor een 5080. Verder een 4090 is ook schaars dus ik denk als ik die ooit wil verkopen dat ik niet veel verlies zal doen. Want geloof mij de 5090 zal pas in september enigszins goed beschikbaar zijn. Als ook wacht tot Trump tarrifs op europa gaat treffen! Dan worden de prijzen nog duurder! Alsook wacht maar tot je de prijzen ziet van de andere 5090 reeks. Want als Megekko al 3099 euro vraagt voor instapmodel hou je dan maar klaar voor de rest! In raw performance is de 5090 niet veel beter! Hij verbruikt ook meer stroom! De kost per frame is het niet waard. Als ook voordeel ik moet niet liggen refreshen, sites in het oog houden, vechten tegen bots, zien naar wit scherm als site weer plat ligt etc. Ik kan nu lekker bouwen en gamen! Alsook voor die overig 500 euro die ik normaal in 5090 zou moeten stoppen kan ik nog eens lekker wat games kopen.