Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Is in mijn ogen nog een goede deal! Hij is sneller dan 5080! Dit is een OC model en hij scoort ook heel goed qua coil whine issues. Megekko vraagt 3099 euro voor een instapmodel van de 5090 en 2K voor een 5080. Verder een 4090 is ook schaars dus ik denk als ik die ooit wil verkopen dat ik niet veel verlies zal doen. Want geloof mij de 5090 zal pas in september enigszins goed beschikbaar zijn. Als ook wacht tot Trump tarrifs op europa gaat treffen! Dan worden de prijzen nog duurder! Alsook wacht maar tot je de prijzen ziet van de andere 5090 reeks. Want als Megekko al 3099 euro vraagt voor instapmodel hou je dan maar klaar voor de rest! In raw performance is de 5090 niet veel beter! Hij verbruikt ook meer stroom! De kost per frame is het niet waard. Als ook voordeel ik moet niet liggen refreshen, sites in het oog houden, vechten tegen bots, zien naar wit scherm als site weer plat ligt etc. Ik kan nu lekker bouwen en gamen! Alsook voor die overig 500 euro die ik normaal in 5090 zou moeten stoppen kan ik nog eens lekker wat games kopen.
en te bedenken dat deze 4090 , 3 maanden geleden 1700 kosten. De 4080 was toen rond de 1000

en te bedenken dat deze 4090 , 3 maanden geleden 1700 kosten. De 4080 was toen rond de 1000
Ik had de keuze om te gaan voor een 4090 tweedehands maar die ging al naar 2100. Ook in Belgie staan er niet veel rtx 4090's te koop op tweedehandssites. Dus dan vond ik het niet meer de moeite. Ook de persoon in kwestie wou me geen benchmarks doorsturen van games. Dus dat was al een no go voor mij. Alsook het is mijn eerste pc en ik wil liever geen risico nemen met tweedehandskoop. Dus dan was er alleen nog over om te gaan voor een nieuwe 4090. Omdat die ook nu schaars is lag de prijs ook hoger dat klopt. Maar als Megekko 2k vraagt voor 5080 dan is in mijn ogen wat ik betaald heb voor een 4090 niet echt een slechte deal. Ook ik geloof erin dat als ik deze zou verkopen dat ik niet veel verlies maak. Zeker als de 5090 schaars blijft en de prijzen nog hoger gaan worden door Trump tarrfis en schaarste.

Amai alle geluk heb ik gisteren een 4090 gekocht bij alternate.be want diezelfde kaart is nu 350 euro duurder geworden. Voelt nu nog meer als een super goede deal. Want 4090 is sneller dan 5080. En in raw performance is de 5090 niet fel beter. De kost per frame is de 5090 het niet waard. Morgen krijg ik hem binnen en dan is het tijd om het stof van mijn nieuwe onderdelen te vegen. Want ze lagen al 3 maanden geleden klaar. Let's build that beast of a pc! 🤪

Je kan de 4090 op amazon kopen voor iets onder de 2000€.
Ik heb opgemerkt dat heel wat sites hun 4090 en 4080 prijzen serieus hebben opgeslagen sinds het duidelijk is dat de 5000 series niet beschikbaar zijn.

Wreed dat webshops zulke praktijken kunnen en mogen doen, ver boven de adviesprijzen woekerwinsten boeken, net zoals tijdens Covid.

Je kan de 4090 op amazon kopen voor iets onder de 2000€.
Ik heb opgemerkt dat heel wat sites hun 4090 en 4080 prijzen serieus hebben opgeslagen sinds het duidelijk is dat de 5000 series niet beschikbaar zijn.

Wreed dat webshops zulke praktijken kunnen en mogen doen, ver boven de adviesprijzen woekerwinsten boeken, net zoals tijdens Covid.
Ja ik had er ook eentje gevonden op Amazon Duitsland voor 1899 euro maar dat was spijtig een tweedehands dus heb dat niet gedaan. Ik heb op gpu trackers, tweakers, geizhals gekeken en op amazon tracker maar de 4090 is ook heel schaars aan het worden. Ik denk dat de alternate nu gestegen is in prijs omdat dit waarschijnlijk de laatste stuks zullen zijn. Want alternate gaf aan eens deze verkocht zijn komen er geen meer binnen. Ik ben ook van Belgie dus als er iets mis is kan ik makkelijk naar de winkel gaan.

Ik had de keuze om te gaan voor een 4090 tweedehands maar die ging al naar 2100. Ook in Belgie staan er niet veel rtx 4090's te koop op tweedehandssites. Dus dan vond ik het niet meer de moeite. Ook de persoon in kwestie wou me geen benchmarks doorsturen van games. Dus dat was al een no go voor mij. Alsook het is mijn eerste pc en ik wil liever geen risico nemen met tweedehandskoop. Dus dan was er alleen nog over om te gaan voor een nieuwe 4090. Omdat die ook nu schaars is lag de prijs ook hoger dat klopt. Maar als Megekko 2k vraagt voor 5080 dan is in mijn ogen wat ik betaald heb voor een 4090 niet echt een slechte deal. Ook ik geloof erin dat als ik deze zou verkopen dat ik niet veel verlies maak. Zeker als de 5090 schaars blijft en de prijzen nog hoger gaan worden door Trump tarrfis en schaarste.
4090 kost op tweakers tussen de 1600 en 2100

Still no prices? What is the point of clicking refresh just to find out that you overcharge by XXX amount? It would be very nice if someone would explain why you don't show the prices on the website. The rest of the world has them.

Ze doen de gemiddelde gebruiker daar inderdaad geen plezier mee, complete tijdverspilling. Leuke spin om te doen alsof het ons ten goede zou komen. Ze vonden de reacties op de belachelijke prijzen zeker niet zo leuk meer.

Is in mijn ogen nog een goede deal! Hij is sneller dan 5080! Dit is een OC model en hij scoort ook heel goed qua coil whine issues. Megekko vraagt 3099 euro voor een instapmodel van de 5090 en 2K voor een 5080. Verder een 4090 is ook schaars dus ik denk als ik die ooit wil verkopen dat ik niet veel verlies zal doen. Want geloof mij de 5090 zal pas in september enigszins goed beschikbaar zijn. Als ook wacht tot Trump tarrifs op europa gaat treffen! Dan worden de prijzen nog duurder! Alsook wacht maar tot je de prijzen ziet van de andere 5090 reeks. Want als Megekko al 3099 euro vraagt voor instapmodel hou je dan maar klaar voor de rest! In raw performance is de 5090 niet veel beter! Hij verbruikt ook meer stroom! De kost per frame is het niet waard. Als ook voordeel ik moet niet liggen refreshen, sites in het oog houden, vechten tegen bots, zien naar wit scherm als site weer plat ligt etc. Ik kan nu lekker bouwen en gamen! Alsook voor die overig 500 euro die ik normaal in 5090 zou moeten stoppen kan ik nog eens lekker wat games kopen.
Een slechte deal (5080 voor 2k) wilt niet zeggen dat een andere slechte deal (4090 voor 2.5k) plots een goeie deal gaat worden. :D Deze prijzen zijn echt te absurd voor wat ze leveren. Hardware van 2.5jaar oud dat nu een hogere prijs heeft dan MSRP bij release lijkt me nooit een goeie deal.

Ik zou persoonlijk voor een 7900xtx gegaan zijn, 1/3de van de prijs(900euro) voor 75% van de performance... Zelfde performance als een 4080 of 10% minder dan een 5080 voor minder dan de HELFT van de prijs...

Nvidia heeft inderdaad een betere software feature set, maar deze prijzen zijn gewoon TE absurd om zulk een groot prijsverschil goed te praten.

Terug
Bovenaan