Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Qua voorraden, als er op de website staat te bestellen vanaf. Is dit een zekerheid dat de kaarten die gelist zijn ook met de launch beschikbaar zijn?
"Inmiddels hebben wij de eerste videokaarten online gezet op onze website. We weten nog niet, of we al deze kaarten ook tijdens de launch beschikbaar hebben, maar het geeft je wellicht antwoord op de vraag of wij een specifiek door jouw gezochte videokaart gaan verkopen!" - Megekko in hun eerste bericht.

Er zijn veel vragen over de beschikbare videokaarten en de prijzen. We kunnen op voorhand nog niet zeggen welke modellen we wel en niet bij lancering gaan krijgen en wat de prijzen worden. Wat ik wel kan delen, is de link naar alle videokaarten die we sowieso gaan voeren. Let op! Dat wil niet zeggen, dat deze kaarten allemaal vanaf dag 1 op voorraad zullen zijn. Helaas mogen wij wegens de NDA, vooralsnog alleen informatie verstrekken over de RTX5080 en niet over de RTX5090. Zodra dit verandert, zetten we de RTX5090's ook online.

Verder is de vraag gesteld, of wij de betaalmethoden limiteren, en dat gaan wij doen. Op de dag van de release, kun je alleen een bestelling plaatsen met iDEAL of indien je uit België komt, Bancontact. Op deze manier blokkeren we meteen bot's die vooraf gevuld worden met creditcard informatie om geautomatiseerd te proberen een videokaart te kopen.

Dan zijn er ook vragen over de AMD Radeon RX9000 serie. Deze videokaarten zijn helaas ook onder NDA: En van AMD mogen we helemaal niets delen of showen. We kunnen dus in het geval van AMD geen enkele informatie delen, voordat de officiële launch is.

Zijn er eigenlijk ook acties verbonden aan de aankoop van een RTX50 series kaart? Bijvoorbeeld een gratis game zoals Monster Hunter Wilds, Indiana Jones, Assassin's Creed Shadows erbij of Steam tegoed?
Vooralsnog hebben wij geen informatie dat er acties gekoppeld zijn aan de RTX5000 serie: Maar als die beschikbaar zijn, zullen wij als NVIDIA partner zeker mee doen en ze koppelen aan de producten.

Er zijn veel vragen over de beschikbare videokaarten en de prijzen. We kunnen op voorhand nog niet zeggen welke modellen we wel en niet bij lancering gaan krijgen en wat de prijzen worden. Wat ik wel kan delen, is de link naar alle videokaarten die we sowieso gaan voeren. Let op! Dat wil niet zeggen, dat deze kaarten allemaal vanaf dag 1 op voorraad zullen zijn. Helaas mogen wij wegens de NDA, vooralsnog alleen informatie verstrekken over de RTX5080 en niet over de RTX5090. Zodra dit verandert, zetten we de RTX5090's ook online.

Verder is de vraag gesteld, of wij de betaalmethoden limiteren, en dat gaan wij doen. Op de dag van de release, kun je alleen een bestelling plaatsen met iDEAL of indien je uit België komt, Bancontact. Op deze manier blokkeren we meteen bot's die vooraf gevuld worden met creditcard informatie om geautomatiseerd te proberen een videokaart te kopen.

Dan zijn er ook vragen over de AMD Radeon RX9000 serie. Deze videokaarten zijn helaas ook onder NDA: En van AMD mogen we helemaal niets delen of showen. We kunnen dus in het geval van AMD geen enkele informatie delen, voordat de officiële launch is.
Tot welke datum is de NDA van 5090? Zag wel al wat over 5090 NDA's wbt releasen van benchmarks e.d., maar ik neem aan dat dit om een andere NDA zal gaan dan de prijs/availability. Scheelt met spam-refreshen van deze topic 😉

Tot welke datum is de NDA van 5090? Zag wel al wat over 5090 NDA's wbt releasen van benchmarks e.d., maar ik neem aan dat dit om een andere NDA zal gaan dan de prijs/availability. Scheelt met spam-refreshen van deze topic 😉
Vooralsnog mogen we niets los laten tot aan de release op 30-1-2025 om 15:00.

There are many questions about the available video cards and the prices. We cannot yet say in advance which models we will and will not receive at launch and what the prices will be. What I can share is the link to all the video cards that we will definitely be carrying . Please note! This does not mean that these cards will all be in stock from day 1. Unfortunately, due to the NDA, we are only allowed to provide information about the RTX5080 and not about the RTX5090 for the time being. As soon as this changes, we will also put the RTX5090s online.

Furthermore, the question was asked whether we limit the payment methods, and we will do so. On the day of the release, you can only place an order with iDEAL or if you are from Belgium, Bancontact. In this way, we immediately block bots that are pre-filled with credit card information to automatically try to buy a video card.

Then there are also questions about the AMD Radeon RX9000 series. These video cards are unfortunately also under NDA: And AMD does not allow us to share or show anything. So in the case of AMD, we cannot share any information before the official launch.
Good afternoon, I am foreigner currently living in Netherlands and I dont have option to pay with iDeal as for now. (I do not own Dutch bank account, but a foreign one with VISA card). I had limitations for my card, that I already made countermeasurements so it wont be an issue for me to buy upcoming 5090 on date of the release.
In last weeks I purchased all components for my brand new PC (edit= all of them from MEGEKKO), meanwhile I left slot open for 5090 and im nervously waiting until 30th of January to buy it and finish my complete PC
. Now a week before launch you are saying, that I am unable to pay it with method that I planned for.. What are my options then? Is there an option to come pick up the card and pay it in Cash or pay by bank transfer on IBAN? or what can I do? I also ensured that I will be free at the time of the launch. It literally broke down my whole plan.
..I am literally getting irritated here and nervous at the same time.

Good afternoon, I am foreigner currently living in Netherlands and I dont have option to pay with iDeal as for now. (I do not own Dutch bank account, but a foreign one with VISA card). I had limitations for my card, that I already made countermeasurements so it wont be an issue for me to buy upcoming 5090 on date of the release.
In last weeks I purchased all components for my brand new PC (edit= all of them from MEGEKKO), meanwhile I left slot open for 5090 and im nervously waiting until 30th of January to buy it and finish my complete PC
. Now a week before launch you are saying, that I am unable to pay it with method that I planned for.. What are my options then? Is there an option to come pick up the card and pay it in Cash or pay by bank transfer on IBAN? or what can I do? I also ensured that I will be free at the time of the launch. It literally broke down my whole plan.
..I am literally getting irritated here and nervous at the same time.
when u are living in the netherlands. then i think you will have friends? let them pay with ideal and trasfer money to them, how hard can it be

when you are living in the Netherlands. then i think you will have friends? let them pay with ideal and transfer money to them, how hard can it be

are you serious?
Estimate price of 5090 (not nvidia basic edition) is gonna be around 3000€ I believe.
1. even, if I had friends.. I believe none of them would let me or help me to pay such big price. And i dont know those friends that well to send them 3000€ upfront without any documentation. It is same like with rental.. Do not pay anything unless you have it on paper or keys in your hands.
2. in such short of time after release, asking somebody to pay for it when it is a question of literally seconds or milliseconds to make the transaction is crazy.
please try not to make me even more angry than I already am at this moment..

are you serious?
Estimate price of 5090 (not nvidia basic edition) is gonna be around 3000€ I believe.
1. even, if I had friends.. I believe none of them would let me or help me to pay such big price. And i dont know those friends that well to send them 3000€ upfront without any documentation. It is same like with rental.. Do not pay anything unless you have it on paper or keys in your hands.
2. in such short of time after release, asking somebody to pay for it when it is a question of literally seconds or milliseconds to make the transaction is crazy.
please try not to make me even more angry than I already am at this moment..
I read that services like Revolut can give acces to an ideal account for people not having a Dutch bankaccount. That's what many people use as it is an official partner of ideal

Update: there is also Wise. But I guess that takes a while

Laatst bewerkt:

Het zou dan wel handig zijn mochten we een prijsmarge kunnen hebben? Zodat we weten hoeveel een videokaart ongeveer zal kosten? Op die manier kan ik geld overzetten naar mijn Bancontact. Want ik krijg mijn salaris altijd later. Dus had gehoopt om te kunnen betalen met VISA. Maar ik snap dat je dit niet toelaat vanwege bots. Ik wil weten hoeveel heb ik minstens nodig voor een 5090? Spreken we over 2300 euro? 2500 euro? 3000 euro?

Het zou dan wel handig zijn mochten we een prijsmarge kunnen hebben? Zodat we weten hoeveel een videokaart ongeveer zal kosten? Op die manier kan ik geld overzetten naar mijn Bancontact. Want ik krijg mijn salaris altijd later. Dus had gehoopt om te kunnen betalen met VISA. Maar ik snap dat je dit niet toelaat vanwege bots. Ik wil weten hoeveel heb ik minstens nodig voor een 5090? Spreken we over 2300 euro? 2500 euro? 3000 euro?
Ik zou zeker 3000 apart zetten. Onder 2500 is het onwaarschijnlijk. Absurd, weten we allemaal, extreem absurd, maar goed ik doe het ook 🙂

5090 Founders edition is 2369, that’s probably the price of most basic versions from other brands, but if you want Asus ROG Astral you’re gonna have to pay Asus tax so probably around 3000 😉

5090 Founders edition is 2369, that’s probably the price of most basic versions from other brands, but if you want Asus ROG Astral you’re gonna have to pay Asus tax so probably around 3000 😉
Ja maar de founders editions gaan ze niet verkopen. Dus ik vraag mij af wat de vanaf prijs zal zijn voor 5090... Zou Zotac niet de goedkopere zijn?

Ja maar de founders editions gaan ze niet verkopen. Dus ik vraag mij af wat de vanaf prijs zal zijn voor 5090... Zou Zotac niet de goedkopere zijn?
Daarom ik hoop dat ze wel de prijzen weergeven van 5080 en 5090 bijvoorbeeld op 29 januari of 30 januari voor dat de launch om 15u is. Zodat we wel is kunnen checken wat in ons budget past.

Zijn dat de zogenaamde Megekko anti-scalp maatregelen?
3000,- zou belachelijk zijn, dan mogen ze hem lekker zelf houden 😉
Ik denk niet dat ze allemaal 3000 zullen zijn. Zullen wel voor marketing effect tussen 2500 en 3000 zijn. Als je al kijkt naar gelekte prijzen in bijv Spanje zie je ook 2700 2844 etc... Dus voor de zekerheid zou ik 3000 opzij zetten als je bereidt bent hoger dan 2500 te betalen. Maar ook mijn max is 2500. De scalpers mogen het hebben van mij of mensen die niet kunnen wachten (ook al is er niet 1 goeie reden te bedenken dat je het direct voor die prijzen moet hebben, misschien voor echt ai werk, maar voor gamen echt niet)

Dus de betaal in 3 van IDEAL is wel of niet beschikbaar?

Beste. Gaat de bancontact/iDeal limitatie er ook zijn tijdens de 5070 en 5070Ti lancering(en)?
Dat weten we nog niet, dat is totaal afhankelijk van de beschikbaarheid. Maar van deze videokaarten hebben we nog helemaal geen enkele informatie, dus daar zullen we jullie over informeren zodra de informatie ons bereikt.

Dus de betaal in 3 van IDEAL is wel of niet beschikbaar?
Nee, alleen de reguliere iDEAL zal beschikbaar zijn. (en voor de Belgische klanten, Bancontact).

Terug
Bovenaan