Biohazard89
Nieuw forumlid
Hallo,
Sinds vanochtend wil mijn PC, 1 jaar oud, niet meer posten.
Het startte gewoon op maar crashte direct bij het starten van een game, met een bevroren scherm en niets wat reageerde. De stekker moest er uit voordat het ding uit ging en vervolgens ging die niet meer aan.
Op het mobo staan twee error leds aan voor de CPU en DRAM.
Dit zijn de componenten:
AMD Asrock B850 Pro RS
AMD Ryzen 5 9600X
Acer Nitro Radeon RX 9070 OC 16GB
Kingston DDR5 FURY Beast 2x16GB 6000
Corsair PSU RM850e 2025
Inmiddels heb ik het volgende geprobeerd:
- Booten met geheugen in verschillende slots. Ik heb iedere combinatie van slot en module geprobeerd maar leverde niets op.
- Bios flashback naar de eerste Bios versie die het geheugen ondersteund.
- CMOS reset
(alle stappen met GPU verwijderd)
De RGB leds op het moederbord zijn aan en de casefans draaien allemaal, maar ik krijg geen video output op de GPU of over het moederbord en geen stroom over de usb naar keyboard en muis.
Ik las vandaag dat er iets aan de hand was met Asrock mobos die Ryzen 9000 serie cpus uitbrande, zou dat het kunnen zijn? https://www.tomshardware.com/pc-com...seamless-coordination-with-amd-to-investigate
Wat kan ik nog meer doen om te achterhalen wat het probleem is?
ik heb geen reserve geheugen modules, geen extra PSU en geen reserve thermopasta om de cpu te checken.
Sinds vanochtend wil mijn PC, 1 jaar oud, niet meer posten.
Het startte gewoon op maar crashte direct bij het starten van een game, met een bevroren scherm en niets wat reageerde. De stekker moest er uit voordat het ding uit ging en vervolgens ging die niet meer aan.
Op het mobo staan twee error leds aan voor de CPU en DRAM.
Dit zijn de componenten:
AMD Asrock B850 Pro RS
AMD Ryzen 5 9600X
Acer Nitro Radeon RX 9070 OC 16GB
Kingston DDR5 FURY Beast 2x16GB 6000
Corsair PSU RM850e 2025
Inmiddels heb ik het volgende geprobeerd:
- Booten met geheugen in verschillende slots. Ik heb iedere combinatie van slot en module geprobeerd maar leverde niets op.
- Bios flashback naar de eerste Bios versie die het geheugen ondersteund.
- CMOS reset
(alle stappen met GPU verwijderd)
De RGB leds op het moederbord zijn aan en de casefans draaien allemaal, maar ik krijg geen video output op de GPU of over het moederbord en geen stroom over de usb naar keyboard en muis.
Ik las vandaag dat er iets aan de hand was met Asrock mobos die Ryzen 9000 serie cpus uitbrande, zou dat het kunnen zijn? https://www.tomshardware.com/pc-com...seamless-coordination-with-amd-to-investigate
Wat kan ik nog meer doen om te achterhalen wat het probleem is?
ik heb geen reserve geheugen modules, geen extra PSU en geen reserve thermopasta om de cpu te checken.