Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Niks het is Megekko vrij om te vragen wat ze willen. Maar dan is het aan hun klanten om ze te laten weten dat ze niet goed bezig zijn door met je portemonnee te spreken.
Ik gok dat het gaat om het verwijderen van zijn/haar bericht, maar ook dat staat gewoon tot hun recht in de ToS.

Managed to grab an rtx 5090 suprim on my cart from a different website but is kinda not what I want. The price is 3.5k and tomorrow is at home.
I give up on it in the end. Maybe someone else can take it.

Bijlagen

• IMG_4533.webp
    IMG_4533.webp
    30,9 KB · Weergaven: 62
Niks het is Megekko vrij om te vragen wat ze willen. Maar dan is het aan hun klanten om ze te laten weten dat ze niet goed bezig zijn door met je portemonnee te spreken.
Yep. De waarde is wat de zot er voor betaalt. Er is niemand die vandaag een 5080 of 5090 nodig heeft om te kunnen gamen. Stoppen met kopen! De consument heeft de macht.

• Leuk
Waarderingen: bz9
Managed to grab an rtx 5090 suprim on my cart from a different website but is kinda not what I want. The price is 3.5k and tomorrow is at home.
I give up on it in the end. Maybe someone else can take it.
607 Euro for BTW is a joke...

kek-kekw.gif

Gezien de absurde prijzen bij deze launch, vraag ik me af wat we kunnen verwachten voor de 5070 Ti. Dit soort prijsopdrijving schaadt ook de toekomstige kaarten. Wordt dat straks een kaart met een MSRP van €889 maar een verkoopprijs van €1300?

Yep. De waarde is wat de zot er voor betaalt. Er is niemand die vandaag een 5080 of 5090 nodig heeft om te kunnen gamen. Stoppen met kopen! De consument heeft de macht.

"Gewoon niet kopen" werkt alleen als iedereen meedoet. Dat is precies waarom we consumentenbescherming hebben om ons tegen dit soort praktijken te beschermen.

We moeten dit samen aanpakken:
1. Melden bij ACM
2. Als groep actie ondernemen
3. Transparantie eisen van retailers

Elkaar de schuld geven helpt niemand. Dit is een probleem dat we als consumenten samen moeten oplossen.

FE worden gewoon op de site van nvidia verkocht, ook die van NL. Soms wordt het verstuurd door proshop or NBB maar dan moet je alsnog vanaf de nvidia website komen.

Ik zou de nvidia site maar in de gaten houden op bv je mobiel en die elk moment dat je kan ff refresht. Een klein vogeltje vertelde me dat als je geluk hebt je er 1 kan kopen.

Ps. Ik ga voorlopig dus geen loten meer kopen. 😉

Ik zou de nvidia site maar in de gaten houden op bv je mobiel en die elk moment dat je kan ff refresht. Een klein vogeltje vertelde me dat als je geluk hebt je er 1 kan kopen.

Ps. Ik ga voorlopig dus geen loten meer kopen. 😉
Enig idee wanneer er nieuwe stock binnen komt/hoe we dit kunnen checken?

I would keep an eye on the nvidia site on your mobile and refresh it every moment you can. A little bird told me that if you are lucky you can buy one.

Ps. I won't be buying any more lottery tickets for the time being.😉
I had on Nvidia site 30/01/2025 around 16:00 FE cards, but sold out status. Later that day and also now i only have there icons/logos of Outlests no FE cards anymore...

Men moet zo maar lekker verder doen,zowel de winkels en de fabrikanten,er komt een moment dat het stopt,of je moet een lening doen voor een grafische kaart te kopen.
Ga eerlijk zijn,ik kan het betalen,maar er zijn mensen die dat niet kunnen en ook wel eens een spel willen spelen,word games spelen dan voor elite.
Ik vind dit geen goede vooruitgang eerlijk gezegd,maar ik ga ook niet alleen geen videokaarten meer kopen,daar moeten we echt met een hele massa voor zijn,als ik er alleen geen koop zal het niets uithalen.
maar als straks een 5070 1000 euro of meer gaat kosten,waar zijn we dan mee bezig,dat nvidia zich dat maar begint te realiseren dat het dan wel eens heel aardig zou kunne lopen met de 6000 serie,niets is gratis,maar het moet wel voor de massa betaalbaar blijven,ook megekko en andere ketens moet zich dat toch gaan realiseren.

Megekko waar komen deze absurde prijzen vandaan bij andere webshops kan je nu zien dat er voor een suprim 5080 geen 2000 maar 1560 euro betaald.... Misschien is het aanhouden van deze prijzen een goed idee om de #1 webshop te behouden van tweakers.... + de goedkoopste ventus is dus ook van 1560 euro hier naar 1190 euro zoals het hoort. Dat betekent dus dat jullie een 400 euro per kaart winst pakken dat had ook wel 200 kunnen zijn op de dure kaarten en 100 op de goedkoopste!

Jullie moeten je schamen met deze prijzen. Msrp vanaf 1200,- en jullie vragen gerust tot bijna 2000,- voor een rtx 5080. En nadat de kaarten uitverkocht zijn ook nog snel de prijzen van de site halen?

Ik kocht regelmatig mijn onderdelen via jullie maar ik kijk voortaan wel eerst verder.
Om eerlijk te zijn maken ze nu de prijzen wel bekend via deze thread omdat als ze het online zetten dan kunnen mensen het in de winkelkar zetten. Maar ben het mee eens dat de prijzen zeker -400 kunnen allemaal

Absurd hoe mensen 1800 euro betalen voor een 5080 en dan is het nog maar 10% beter dan de 4080 super.
Alle slimme mensen hebben nog snel een 4080s gekocht die is nu ook bijna.overal out of stock sinds gisteren. Dus nu moet iedereen die echt een kaart nodig heeft wel aan de woeker prijzen voor een 5080. Of nog een tijd wachten

Om eerlijk te zijn maken ze nu de prijzen wel bekend via deze thread omdat als ze het online zetten dan kunnen mensen het in de winkelkar zetten. Maar ben het mee eens dat de prijzen zeker -400 kunnen allemaal
Tja, dat is wat ze “nu” doen via dit forum, maar bij de launch was het paniekzaaien met beperkte voorraad en belachelijke prijzen. Waarom zou je niet gewoon op de pagina zelf de prijzen tonen zodat de consument zelf kan bepalen welke site ze in de gaten moeten houden? Als ik nu bij Coolblue kijk zie ik bijvoorbeeld de zelfde kaarten al voor €300?- minder staan. Dit is wat mij betreft kortzichtig zaken doen en spugen in het gezicht van je klanten.

Het is duidelijk wat Megekko's tactiek is geweest:
1. Creëer hype, insta filmpjes, berichtjes
2. Benadruk hoe schaars het is maar doe alsof het niet te schaars is
3. Vertel niets over de modellen en prijzen
4. Kondig tijd aan dat het online komt en creëer spanning en haast
5. Snel hoge prijzen vragen want het bovenstaande creëert enorme vraag en fomo

Terug
Bovenaan