Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Tja, dat is wat ze “nu” doen via dit forum, maar bij de launch was het paniekzaaien met beperkte voorraad en belachelijke prijzen. Waarom zou je niet gewoon op de pagina zelf de prijzen tonen zodat de consument zelf kan bepalen welke site ze in de gaten moeten houden? Als ik nu bij Coolblue kijk zie ik bijvoorbeeld de zelfde kaarten al voor €300?- minder staan. Dit is wat mij betreft kortzichtig zaken doen en spugen in het gezicht van je klanten.
Klopt op Coolblue staat de MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE Videokaart voor 1479,- hier bij megekko 1849,-. Ongelofelijk 😂

I have also attempted buying it yesterday, tried every store from all countries that this thing was available at. I will build an AI workstation and use it for training/inference.

Hope you get what you wanted soon, have a good weekend!

Klopt op Coolblue staat de MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE Videokaart voor 1479,- hier bij megekko 1849,-. Ongelofelijk 😂
Is toch te gek voor woorden?
Het is duidelijk wat Megekko's tactiek is geweest:
1. Creëer hype, insta filmpjes, berichtjes
2. Benadruk hoe schaars het is maar doe alsof het niet te schaars is
3. Vertel niets over de modellen en prijzen
4. Kondig tijd aan dat het online komt en creëer spanning en haast
5. Snel hoge prijzen vragen want het bovenstaande creëert enorme vraag en fomo
Dit is inderdaad exact wat ze proberen.

klopt ik heb mijn rtx 5080 vandaag weer terug op de post gedaan. Ze creeren eerst een hele hype maar achteraf kom je erachter dat je veelste veel betaalt hebt.
Respect! Ik begrijp de hype maar wacht een maandje of twee en je hebt 300,- bespaard (: heb je toch weer de kosten van een nieuwe voeding of case eruit!

Respect! Ik begrijp de hype maar wacht een maandje of twee en je hebt 300,- bespaard (: heb je toch weer de kosten van een nieuwe voeding of case eruit!
Je kunt zelfs nog beter een 4080 super halen als je competatief gamed en dus geen ai frame generation gebruikt. Dan is de 4080 super gelijk aan de 5080

En nvidia die dan de 4090 snel offline haalt,ook de winkels zitten bijna zonder terwijl deze toch aanzienlijk sneller is.
Ben ik blij ik alsnog een 4090 heb gekocht,die 5080 wist ik al dat bazaar ging zijn met amper meer cuda's-zelfde geheugen hoeveelheid als de 4080.
Mensen die daar zoveel geld hebben aan betaald zijn echte gekken,dat ding suckt vollenbak.

Honderd procent juist,dat de mensen het nu nog niet door hebben en toch een kaart kopen tegen scalpers prijzen(via een officiële site!!!) snap ik niet!!!!

Dear colleagues and friends,
I want to let you know that I am in the same boat as most of you and I also desire an gpu as well, but not for this kinda amount of money. 3.5K no way, not even my monthly salary is not close to this and I also have to live. As brand i like Asus and then maybe, just maybe after a lot of thinking I would consider something.
Because I posted an message earlier about an MSI Suprim RTX 5090 that was available for buying on a different website, I still receive a lot of messages in private from people who offer an x amount and so on.
Honestly I’m telling you that I don’t have the gpu, i am happy for the people that got it I must say and I hope our turn will also come but in better circumstances.

Dit heb ik dus vermeld in mijn klacht naar het acm. Ik zal het hieronder zetten:

Klacht over misleidende prijsvoering tijdens RTX 5080 lancering

Geachte ACM,

Hoewel ik zelf geen gedupeerde ben, wil ik een klacht indienen over mogelijk misleidende handelspraktijken door webwinkel Megekko tijdens de lancering van de NVIDIA RTX 5080. Ik vind het oneerlijk dat consumenten door deze praktijken tot wel €800 boven de aangekondigde prijs hebben moeten betalen.

Situatieschets:
- NVIDIA kommuniceerde een MSRP van €1200 voor de RTX 5080
- Bij de start van de verkoop crashte Megekko's website herhaaldelijk
- Toen de website weer bereikbaar werd, bleken de prijzen tussen de €1800 en €2000 te liggen
- Door de hoge druk van de lancering en angst om mis te grijpen, voelden veel consumenten zich gedwongen om tot wel €800 boven MSRP te betalen

Deze situatie doet denken aan de recente zaak rond Fortnite, waar het bedrijf werd aangesproken op het creëren van onnodige aankoopdruk bij consumenten. In dit geval lijkt Megekko misbruik te maken van een lanceringsmoment door:
1. Direct bij launch prijzen te hanteren die tot 67% boven MSRP liggen
2. Gebruik te maken van de schaarste en hectiek rond deze productlancering
3. Consumenten geen eerlijke kans te geven op de gecommuniceerde MSRP

Als consument maak ik me zorgen over deze praktijken en vraag ik de ACM om te onderzoeken of hier sprake is van oneerlijke handelspraktijken.

Met vriendelijke groet,

...

Dit bericht zal wel weer verwijderd worden met een dreigement dat mijn account beperkt wordt als dat zo is dan was het leuk om jullie gekend te hebben.

Dit heb ik dus vermeld in mijn klacht naar het acm. Ik zal het hieronder zetten:

Klacht over misleidende prijsvoering tijdens RTX 5080 lancering

Geachte ACM,

Hoewel ik zelf geen gedupeerde ben, wil ik een klacht indienen over mogelijk misleidende handelspraktijken door webwinkel Megekko tijdens de lancering van de NVIDIA RTX 5080. Ik vind het oneerlijk dat consumenten door deze praktijken tot wel €800 boven de aangekondigde prijs hebben moeten betalen.

Situatieschets:
- NVIDIA kommuniceerde een MSRP van €1200 voor de RTX 5080
- Bij de start van de verkoop crashte Megekko's website herhaaldelijk
- Toen de website weer bereikbaar werd, bleken de prijzen tussen de €1800 en €2000 te liggen
- Door de hoge druk van de lancering en angst om mis te grijpen, voelden veel consumenten zich gedwongen om tot wel €800 boven MSRP te betalen

Deze situatie doet denken aan de recente zaak rond Fortnite, waar het bedrijf werd aangesproken op het creëren van onnodige aankoopdruk bij consumenten. In dit geval lijkt Megekko misbruik te maken van een lanceringsmoment door:
1. Direct bij launch prijzen te hanteren die tot 67% boven MSRP liggen
2. Gebruik te maken van de schaarste en hectiek rond deze productlancering
3. Consumenten geen eerlijke kans te geven op de gecommuniceerde MSRP

Als consument maak ik me zorgen over deze praktijken en vraag ik de ACM om te onderzoeken of hier sprake is van oneerlijke handelspraktijken.

Met vriendelijke groet,

...

Dit bericht zal wel weer verwijderd worden met een dreigement dat mijn account beperkt wordt als dat zo is dan was het leuk om jullie gekend te hebben.
Goede opsomming, daarnaast vind ik het persoonlijk vooral een kwalijke zaak dat de prijzen niet te zien waren tot het moment van de launch.

Het feit dat Nvidia- en boardpartners ook niet genoeg voorraad levert en alle (web)shops hun prijzen vrijwel plus €1000 (of meer) laten stijgen, vind ik wel zorgwekkend. RTX 4090 wisseltruc is ook zorgwekkend, maar goed. ACM leest mee..

Terug
Bovenaan