Where did u get it? HereHi there, I was able to buy a 5090 as a normal human being. Hope everybody gets what they wish for eventually!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Where did u get it? HereHi there, I was able to buy a 5090 as a normal human being. Hope everybody gets what they wish for eventually!
Klopt op Coolblue staat de MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE Videokaart voor 1479,- hier bij megekko 1849,-. OngelofelijkTja, dat is wat ze “nu” doen via dit forum, maar bij de launch was het paniekzaaien met beperkte voorraad en belachelijke prijzen. Waarom zou je niet gewoon op de pagina zelf de prijzen tonen zodat de consument zelf kan bepalen welke site ze in de gaten moeten houden? Als ik nu bij Coolblue kijk zie ik bijvoorbeeld de zelfde kaarten al voor €300?- minder staan. Dit is wat mij betreft kortzichtig zaken doen en spugen in het gezicht van je klanten.
Did the same, it was in my card, but then they just deleted it. Cheers mate, have fun with itIve gotten it here today at 11:30. just added it to my cart and kept refreshing for 20 minutes, once the website was back on i've paid.
Is toch te gek voor woorden?Klopt op Coolblue staat de MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE Videokaart voor 1479,- hier bij megekko 1849,-. Ongelofelijk![]()
Dit is inderdaad exact wat ze proberen.Het is duidelijk wat Megekko's tactiek is geweest:
1. Creëer hype, insta filmpjes, berichtjes
2. Benadruk hoe schaars het is maar doe alsof het niet te schaars is
3. Vertel niets over de modellen en prijzen
4. Kondig tijd aan dat het online komt en creëer spanning en haast
5. Snel hoge prijzen vragen want het bovenstaande creëert enorme vraag en fomo
Dat is wel crazy als dat echt zo isKlopt op Coolblue staat de MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE Videokaart voor 1479,- hier bij megekko 1849,-. Ongelofelijk![]()
Dit is ook echt zoDat is wel crazy als dat echt zo is
klopt ik heb mijn rtx 5080 vandaag weer terug op de post gedaan. Ze creeren eerst een hele hype maar achteraf kom je erachter dat je veelste veel betaalt hebt.Is toch te gek voor woorden?
Dit is inderdaad exact wat ze proberen.
Respect! Ik begrijp de hype maar wacht een maandje of twee en je hebt 300,- bespaardklopt ik heb mijn rtx 5080 vandaag weer terug op de post gedaan. Ze creeren eerst een hele hype maar achteraf kom je erachter dat je veelste veel betaalt hebt.
Je kunt zelfs nog beter een 4080 super halen als je competatief gamed en dus geen ai frame generation gebruikt. Dan is de 4080 super gelijk aan de 5080Respect! Ik begrijp de hype maar wacht een maandje of twee en je hebt 300,- bespaardheb je toch weer de kosten van een nieuwe voeding of case eruit!
Nah, ik heb gekeken en je hebt gelijk. Zelfs de msi 5090 supreme versie is goedkoper dan de (slechtere) inno3d 5090 bij megekko. Dat is vrij absurdDit is ook echt zoCoolblue heeft de kaarten nog online staan incl prijzen.
Honderd procent juist,dat de mensen het nu nog niet door hebben en toch een kaart kopen tegen scalpers prijzen(via een officiële site!!!) snap ik niet!!!!Het is duidelijk wat Megekko's tactiek is geweest:
Dit heb ik dus vermeld in mijn klacht naar het acm. Ik zal het hieronder zetten:Het is duidelijk wat Megekko's tactiek is geweest:
Goede opsomming, daarnaast vind ik het persoonlijk vooral een kwalijke zaak dat de prijzen niet te zien waren tot het moment van de launch.Dit heb ik dus vermeld in mijn klacht naar het acm. Ik zal het hieronder zetten:
Klacht over misleidende prijsvoering tijdens RTX 5080 lancering
Geachte ACM,
Hoewel ik zelf geen gedupeerde ben, wil ik een klacht indienen over mogelijk misleidende handelspraktijken door webwinkel Megekko tijdens de lancering van de NVIDIA RTX 5080. Ik vind het oneerlijk dat consumenten door deze praktijken tot wel €800 boven de aangekondigde prijs hebben moeten betalen.
Situatieschets:
- NVIDIA kommuniceerde een MSRP van €1200 voor de RTX 5080
- Bij de start van de verkoop crashte Megekko's website herhaaldelijk
- Toen de website weer bereikbaar werd, bleken de prijzen tussen de €1800 en €2000 te liggen
- Door de hoge druk van de lancering en angst om mis te grijpen, voelden veel consumenten zich gedwongen om tot wel €800 boven MSRP te betalen
Deze situatie doet denken aan de recente zaak rond Fortnite, waar het bedrijf werd aangesproken op het creëren van onnodige aankoopdruk bij consumenten. In dit geval lijkt Megekko misbruik te maken van een lanceringsmoment door:
1. Direct bij launch prijzen te hanteren die tot 67% boven MSRP liggen
2. Gebruik te maken van de schaarste en hectiek rond deze productlancering
3. Consumenten geen eerlijke kans te geven op de gecommuniceerde MSRP
Als consument maak ik me zorgen over deze praktijken en vraag ik de ACM om te onderzoeken of hier sprake is van oneerlijke handelspraktijken.
Met vriendelijke groet,
...
Dit bericht zal wel weer verwijderd worden met een dreigement dat mijn account beperkt wordt als dat zo is dan was het leuk om jullie gekend te hebben.